Szkola_Podstawowa DSC_0571 DSC_2345 papieski rozpoczecie swietoniepodl SzPNr2 mikolaj036

Z Jarosławcem na TY! – czyli Zielona Szkoła 2018

Dzień 1, 19.05.2018r. Wyjazd nad morze w godzinach wieczornych

Zebraliśmy się wszyscy przed budynkiem naszej szkoły o 21.40. Dzieci wraz z rodzicami dzielnie czekały na wiozący nas autobus . Wszyscy wymienialiśmy ostatnie spostrzeżenia i uwagi dotyczące wyjazdu. Chwilę później pani Dorotka, która była naszym kierowcą oznajmiła, że czas pakować nasze walizki i wsiadać do autobusu. Pożegnania wiadomo bywają trudne. Po długich uściskach i całusach od naszych rodziców wyruszyliśmy w długą drogę. Przed nami było prawie 12 godzin jazdy. Po sprawdzeniu listy obecności ruszyliśmy w stronę przygody! Oczywiście rozpoczęliśmy naszą podróż od krótkiej modlitwy, prosząc o dobre i szczęśliwe dotarcie na miejsce naszego wypoczynku. Podróż przebiegała spokojnie.

Dzień 2, 20.05.2018r. Podróż do Jarosławca

W nocy spaliśmy, a rankiem obudzeni, podziwialiśmy piękne widoki, które z każdym kilometrem przybliżały nas do Jarosławca, w którym mieliśmy mieszkać. Po dotarciu na miejsce, czyli do ośrodka wypoczynkowego „Marysieńka” rozpakowaliśmy nasze bagaże i udaliśmy się na obiad. A ten dopiero był pyszny! Typowy niedzielny obiadek u mamy.

Czytaj więcej...

Informacja

W dniu 17 maja 2016 r. weszło w życie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119, s. 1). Ogólne rozporządzenie o ochronie danych zaczyna być aktem bezpośrednio stosowanym od dnia 25 maja 2018 r.

W związku z powyższym, na podstawie art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych informujemy osoby, których dane osobowe przetwarzane są na stronie internetowej Szkoły, że:

XXXIV Konkurs Recytatorski im. Antoniny Zachary - Wnękowej.

I miejsce dla PATRYKA KOŁODZIEJCZYKA - ucznia klasy V ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Kasince Małej!

Wyróżnienie i nagrodę specjalną Księdza Prałata Józefa Kapci dla RAFAŁA DRABIKA – ucznia klasy VI ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Kasince Małej.

Nagrodzonym gratulujemy pięknych recytacji wierszy Antoniny Zachary – Wnękowej.

Dnia 18 maja 2018 r. w Rabce – Zdroju odbył się bowiem już XXXIV Konkurs Recytatorski im. Antoniny Zachary - Wnękowej. Uczniowie szkół podstawowych prezentowali swoje umiejętności w Teatrze Lalek „Rabcio”.

Recytacje poprzedził ciekawy wykład pani Anny Mlekodaj – znawczyni twórczości i biografii Antoniny Zachary – Wnękowej. Dotyczył on patronki konkursu – szczególnie jej dzieciństwa, co mogło zafascynować młodych recytatorów i czytelników poezji tej autorki.

Czytaj więcej...

EGO - Lokalne Ekologiczne Gospodarowanie Odpadami

Studenci ze Studenckiego Koła Naukowego "Zarządzanie" z Akademii Górniczo-Hutniczej, przeprowadzili warsztaty z Lokalnego EGO - Lokalne Ekologiczne Gospodarowanie Odpadami. Każdą klasę odwiedzili dwukrotnie. I warsztat był czysto teoretyczny, wprowadzali uczniów w tematykę hierarchii gospodarowania odpadami, wchodząc tym samym w interakcje, rozmawiając z nimi. Na koniec zajęć została przekazana praca domowa - Klasowa Karta Pracy. Na zadanie uczniowie mieli tydzień. Na II warsztacie sprawdzono wyniki pracy, została zrobiona krótka powtórka, podsumowana Quizem. Następnie przeprowadzono rozmowę na temat Gospodarowania Odpadami, segregacji odpadów jej zalet oraz skutków braku segregacji. Na końcu klasy dostały zadania praktyczne, by mogli sami się wykazać. Do zrobienia mieli wykonać plakaty ekologiczne, bądź kampanie ekologiczne.