Szkola_Podstawowa DSC_0571 DSC_2345 papieski rozpoczecie swietoniepodl SzPNr2 mikolaj036
Drukuj

Świetlica

 

GODZINY PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ

2017/2018  (ważny od 04. 09. 2017 r.)

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

 7.00 – 8.00

p. Renata Szczypka

 

7.00 – 8.00

p. Jolanta Franczak

 

 7.00 – 8.00

p. Jolanta Franczak

 7.00 – 8.00

p. Jolanta Franczak

 7.00 – 8.00

p. Małgorzata Łabuz

 12.45 – 13.45

p. Małgorzata Łabuz

 13.45 – 14.45

p. Paulina Gibadło

 14.45 – 15.45

p. Małgorzata Łabuz

 

 12.50 – 14.30

p. Jolanta Franczak

 14.30 – 15.30

p. Paulina Gibadło

 15.30 – 15.50

p. Jolanta Franczak

 

12.50 – 13.50

p. Barbara Chorągwicka

 

13.50 – 15.50

p. Elżbieta Jakubiak

 

 12.50 – 15.50

p. Jolanta Franczak

 

 

 

 

 

12.00 – 16.00

p. Elżbieta Jakubiak

 

Świetlica szkolna jest miejscem, w którym uczniowie mogą przyjemnie i bezpiecznie spędzić czas wolny zarówno przed lekcjami  jak i po zajęciach szkolnych. Stworzona została szczególnie z myślą o dzieciach, których rodzice pracują zawodowo i nie mają możliwości zapewnić swoim pociechom opieki.

Jednym z zadań świetlicy jest przede wszystkim organizowanie dzieciom czasu wolnego tak,  aby w atrakcyjny sposób umożliwić im ich indywidualny rozwój i zachęcić do uczestnictwa w zajęciach. W tym celu organizujemy szereg działań mających na celu aktywizację dzieci i rozwijanie ich zainteresowań.

W ramach zajęć świetlicowych organizowane są zajęcia: plastyczne, techniczne, czytelnicze, kulinarne, literackie oraz teatralne.

Poprzez zastosowanie różnorodnych gier i zabaw dziecko rozwija i kształci: pamięć, uwagę, spostrzegawczość, umiejętność właściwego przyjmowania porażek i zwycięstw.

 

Opiekunowie świetlicy w roku szkolnym 2017/2018mgr ELŻBIETA JAKUBIAK

p.  MAŁGORZATA ŁABUZ

mgr JOLANTA FRANCZAK

p. PAULINA GIBADŁO

mgr BARBARA CHORĄGWICKA

 

RAMOWY PLAN ZAJĘĆ ŚWIETLICY SZKOLNEJ

2017/2018

Podczas pobytu dziecka w świetlicy szkolnej realizowane są różnorodne zadania w poszczególnych przedziałach godzinowych. Ich realizacja dostosowana jest zawsze do aktualnej sytuacji oraz aury. Poniższe zadania są propozycjami do wyboru zarówno przez wychowanków jak i wychowawców.

 

7.00– 8.00

 

-  Dzień dobry – zajęcia poranne. Schodzenie się dzieci. Powitanie. Rozmowy z kolegami i z opiekunem; wzajemna wymiana informacji, dzielenie się wrażeniami. Zajęcia dowolne wg indywidualnych potrzeb uczniów.

 

12.50 – 14.30

 

-  Zajęcia relaksacyjne;  zabawy ruchowe, taneczne i ze śpiewem, gry i zabawy rozwijające twórcze myślenie.

-  Zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia dzieci przewidziane miesięcznym planem pracy grupy prowadzone przez opiekunów w  ramach dnia aktywności (plastycznej, przyrodniczej, czytelniczej i medialnej, dekoratorsko- technicznej i ruchowej)

 

14.30 – 16.00

 

-  Zajęcia dowolne, gry stolikowe, kolorowanki, zabawy konstrukcyjne, oglądanie filmów, zabawy na powietrzu i w sali rekreacyjnej,

 

- Odrabianie zadania domowego, czytanie lektur, dokończenie rozpoczętych działań.

 

Ramowy plan dnia zajęć jest dokumentem podlegającym modyfikacjom zgodnie z aktywnością i zainteresowaniami dzieci.

 

 

 

Dominujące formy aktywności twórczej dzieci  w świetlicy szkolnej.

Poniedziałek

 

ŁAMIGŁÓWKI BYSTREJ GŁÓWKI – dzień aktywności matematycznej

 

 Wtorek

 

 

„Z MUCHĄ NA LUZIE ĆWICZYMY BUZIĘ”  - zabawy słowem

 

 Środa

 

ŚWIETLIKI KSIĄŻKOWE -  dzień aktywności czytelniczej

 

 Czwartek

 

ZAKĄTEK ARTYSTY– dzień aktywności plastycznej 

 

Piątek

 

KLUB RELAKS – dzień form relaksacyjnych

 

Będę nauczycielem ?! Serio?! – czyli o andrzejkowych wróżbach w szkolnej świetlicy.

 

 

 

Przy zapalonej świecy,

Za zamkniętymi drzwiami,

Odgadnąć próbujemy,

Co ukrył los przed nami.

Wróżymy z butów, jabłek,

Lejemy wosk na wodę,

Co nam przyniesie przyszłość?

Kłopoty? Czy przygodę? 

23 listopada 2017 roku odbyło się w naszej świetlicy historyczne wydarzenie. Dzięki Pani Jolancie Franczak, jednej z naszych wychowawczyń ze świetlicy mogliśmy się przenieść na chwilę w świat andrzejkowych wróżb i czarów oraz pobawić się w rytmach największych przebojów tego roku.

Nasza  szkolna świetlica zamieniła się w magiczny salon, w którym zgodnie z tradycją, odbyły się różne wróżby i zabawy. Najpierw dzieci poznały historię andrzejkowych tradycji.  Potem rozpoczęła się zabawa z przygotowanymi przez panią Jolę wróżbami. Każdy chciał poznać swoją przyszłość, nie każdy jednak wywróżył sobie to, o czym marzył. Niektórzy muszą się strzec podczas klasówek i pilnie uczyć w domu :D Dzieci losowały za pomocą czarodziejskiego klucza wróżbę  i wybierały pewien atrybut przyszłości schowany pod kubeczkiem. Doniosłość tego wydarzenia podnosił również fakt, że przy losowaniu wróżb andrzejkowych obecna była nasza Pani Dyrektor mgr Czesława Łabuz, która aktywnie brała udział we wszystkich zabawach. Wśród pozostałych atrakcji była także krzyżówka andrzejkowa, z której rozwiązaniem uczniowie świetnie sobie poradzili. Nie zabrakło też losowania grosika na szczęście oraz wyboru (dodajmy, że na razie nieświadomego :P)  imienia przyszłej żony i męża. Oczywiście nie mogło zabraknąć andrzejkowej dyskoteki! Przy wspaniałej muzyce wszyscy bawili się doskonale! W przerwie między kolejnymi wróżbami, dzieci mogły się posilić słodkościami. To była dopiero uczta !

Oczywiście uczniowie wiedzą,  że wszystkie wróżby traktujemy z przymrużeniem oka, jednak  Andrzejki mają niezaprzeczalnie magiczny klimat. 

Paulina Gibadło

Jolanta Franczak


 

 

Święto drzewa – Drzewo moim przyjacielem 

 

20 października gościliśmy w naszej szkole pracowników Gorczańskiego Parku Narodowego. Spotkanie odbyło się w ramach 15 edycji Święta Drzewa, którego tegoroczne hasło brzmi:  „Drzewo moim przyjacielem”.  Uczestnicy zajęć świetlicowych mieli okazję posłuchać na czym polega praca leśnika w terenie, jakie gatunki drzew rośną na terenie GPN i jak odróżnić poszczególne gatunki drzew, zwłaszcza iglastych. Następnie uczniowie wyszli  przed szkołę by posadzić drzewka – cztery tuje szmaragdowe. Pan leśniczy poinstruował uczniów jak prawidłowo to zrobić  i wreszcie nadszedł moment kulminacyjny – samodzielne posadzenie nowego iglaka. Na pamiątkę tego dendrologicznego wydarzenia każdy ogrodnik pozował do zdjęcia  ze swoją roślinką. 

Na zakończenie spotkania nasi Goście  zachęcali wszystkich do częstego przebywania wśród drzew, a także do obserwacji przepięknej przyrody naszej okolicy.

To nie koniec naszej leśnej  przygody.  Piątkowe spotkanie poprzedziły przygotowania, w ramach których „świetliczaki” z grupy popołudniowej wykonały plakaty reklamujące święto i to one dumnie witały pracowników GPN. Dalsza cześć dopiero przed nami. Każdy z uczestników projektu sadzenia drzewek będzie mógł nadać mu nazwę. I tak:

-       drzewko Olafa i Filipa to „Igiełka”

-       drzewko Michała i Kuby to „Misiu”

-       a drzewko Madzi nazywać się będzie „Śnieżynka”

 Drzewko zasadzone przez p. Agnieszkę Dorczak- pomysłodawcę i organizatora akcji – nazwane zostanie  imieniem, na które rozpisany został wśród uczestników świetlicy konkurs. Najbardziej p. Agnieszce spodobała się propozycja Karolinki Skolarus, która zaproponowała nazwę „Sówka”

Za radą naszych Gości planujemy dokonywanie pomiarów drzewka i systematyczne analizowanie jego przyrostu. To dopiero będzie  frajda obserwować, kto rośnie szybciej: ogrodnicy czy ich rośliny?

  

Agnieszka Dorczak

Elżbieta Jakubiak


 

 

 

 

„„WARTO PRZECZYTAĆ, MIŁO POSŁUCHAĆ” PROJEKT EDUKACJI CZYTELNICZEJ REALIZOWANY W ŚWIETLICY SZKOLNEJ W  ROKU SZKOLNYM 2016/2017

Zajęcia czytelnicze są częstym elementem pracy świetlicy; dzieła literackie wprowadzają uczniów w tematykę zajęć ale też czytanie jest zadaniem samym w sobie bowiem czytanie od najmłodszych lat, obcowanie z książką, jest najlepszą formą rozwoju dziecka. Czytanie wzbogaca zasób słownictwa, dzieci ładniej się wysławiają, rozwijają swoje sprawności psycho-motoryczne, ich wiedza jest pełniejsza.

Literatura wykorzystywana w naszej pracy pochodzi ze zbiorów opiekuna świetlicy, ze szkolnej biblioteki oraz, to cieszy nas najbardziej, z darowizn rodziców naszych wychowanków. Dni szczególnej aktywności czytelnicze rozłożyliśmy następująco:

  • środa jest dniem czytania pozycji zaproponowanych i przyniesionych przez uczniów,

  •  w czwartek poznajemy literaturę zaproponowaną przez  opiekuna,

  •  zaś w piątki słuchamy dziecięcych słuchowisk, audiobooków oraz oglądamy ekranizacje dzieł literackich.

Poznawanie w tak wszechstronny sposób literatury dziecięcej jest też punktem wyjścia do organizacji konkursów świetlicowych, których współautorami są wychowankowie.

Dzięki współpracy z rodzicami pozyskaliśmy dla utworzonej w roku poprzednim  biblioteczki świetlicowej wiele nowych pozycji, które są w kąciku książki dostępne uczestnikom zajęć świetlicowych.

Bardzo dziękujemy  za to Rodzicom Filipa i Olafa Nawara, Dorotki Ptaszkowskiej oraz Karolinki i Weroniki Skolarus.

 

PROGRAM EDUKACJI ANTYTYTONIOWEJ DLA UCZNIÓW KLAS I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH:

„Nie pal przy mnie, proszę”

Program realizowany podczas zajęć świetlicowych ma charakter profilaktyczny, ale przede wszystkim ma na celu wykształcenie u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy.

Celem jest: uporządkowanie i poszerzenie informacji na temat zdrowia, uświadomienie dzieciom, że palenie tytoniu jest szkodliwe dla zdrowia oraz wykształcenie u dzieci umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, gdy inni ludzie przy nich palą.

Tematykę programu przeprowadzono w ciągu pięciu zajęć warsztatowych o następujących tytułach:

1) Co to jest zdrowie?

2) Od czego zależy nasze zdrowie?

3) Co i dlaczego szkodzi zdrowiu?

4) Co robić, gdy moje życie jest zagrożone?

5) Nie pal przy mnie proszę

Cele zostały osiągnięte. Dzieci uporządkowały i poszerzyły wiadomości na temat zdrowia, uświadomiły sobie, że same mogą unikać szkodliwych dla zdrowia sytuacji, poznały sposoby zachowań w sytuacjach, gdy inni ludzie palą przy nich papierosy.
Zajęcia w ramach opisywanego programu cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony dzieci – chętnie wykonywały polecenia i zadania. Poniżej przedstawiamy zdjęcia z wystawy prac plastycznych wykonanych w trakcie realizacji zajęć.

 

Sprawozdanie z realizacji programu profilaktycznego pn. CUKIERKI

 

Program oparty jest na bajce profilaktycznej Agnieszki Grzelak „Cukierki”. Bajka jak i program powstały jako element szerszej współpracy fundacji Homo Homini z Ministerstwem Edukacji Narodowej.

Cele programu:

  • przybliżenie dzieciom podstawowych informacji na temat środków uzależniających i zagrożeń z nimi związanych;

  • rozwijanie samodzielnego i twórczego myślenia;

  • kształtowanie umiejętności troski o własne bezpieczeństwo w relacjach z innymi;

  • nauka postaw asertywnych względem osób nieznajomych;

  • rozwijanie postawy szacunku i zaufania w stosunku do szkolnego personelu pedagogicznego, technicznego jak i innych osób mogących udzielić wsparcia w problemach wydarzających się na terenie szkoły.

W Szkole Podstawowej nr 2 w Kasince Małej realizatorami programu byli nauczyciele wychowawcy, których do prowadzenia zajęć przygotowały warsztaty zorganizowane przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W bieżącym roku szkolnym zajęcia przeprowadzone zostały:

  • w klasie 1 przez mgr Elżbietę Jakubiak – 9 uczniów

  • w klasie II a przez mgr Renatę Szczypkę  - 16 uczniów

  • podczas zajęć świetlicowych przez mgr Elżbietę Jakubiak – 25 dzieci  grupy mieszanej 6 - 11 lat

Ogółem w programie wzięło udział 50 uczniów i dzieci. Atrakcyjna forma zajęć bardzo podobała się uczniom, którzy w nich  aktywnie uczestniczyli.

Efektem  realizacji programu są wykonane własnoręcznie  książeczki obrazujące kolejne etapy pracy nad projektem, świetliczaki wykonywały ilustracje do słuchanej bajki oraz korzystały z książeczek wykonanych przez uczniów klasy 1 i 2a.

Pozytywna opinia rodziców wyrażona w ankietach i wrażenia samych dzieci  są wnioskiem dla nauczycieli  o objęcie programem pozostałych dzieci w przyszłym roku szkolnym.

 

Świetlicowy turniej szachowy

Dużym zainteresowaniem cieszyły się rozgrywki I Świetlicowego Turnieju Szachowego, który przeprowadziliśmy  w dwóch kategoriach wiekowych podczas porannych spotkań na świetlicy. Wyniki tych zmagań przedstawiają się następująco:

Klasy IV – VI

I miejsce – Bartłomiej Oleksiński

II miejsce – Marcin Stożek

III miejsce – Mateusz Żądło

 

Klasy I – III

I miejsce  - Maria Stożek

II miejsce – Filip Nawara

III miejsce – Stanisław Jakubiak

Puchary i nagrody dla zwycięzców wręczone zostały na przedświątecznym szkolnym apelu.

Gratulujemy młodym szachistom.

mgr Elżbieta Jakubiak

 

 

 

Pizza na świetlicy

Dnia 21 kwietnia 2015 r. w naszej szkole wychowankowie świetlicy zamienili się niemal w prawdziwych kucharzy. Tym popisom kulinarnym dowodziła Pani Elżbieta Jakubiak i Agnieszka Świerk, które w kuchni czują się niczym….. ryby w wodzie. Zmagania kucharskie rozpoczęły się już z samego rana, bo wszyscy przecież wiedzą, że dobrze przyrządzone danie wymaga czasu. Zabraliśmy się więc ochoczo do pracy, a efekt był znakomity. Pizza niczym z włoskiej pizzerii smakowała wszystkim bez wyjątku. Jesteśmy dumni, że udało nam się sprostać temu trudnemu wyzwaniu, a świadczy o tym fakt, iż pizza rozeszła się jak świeże bułeczki. Zapewniamy, że to dopiero początek naszych kulinarnych zmagań.

mgr Agnieszka Świerk


 

 

 

 

 

 

 

 

Dzisiaj jest
Niedziela
25 lutego 2018
Imieniny obchodzą
Bolebor, Cezary, Konstancjusz, Maciej, Małgorzata, Modest, Nicefor
Do końca roku zostało
310 dni