Szkola_Podstawowa DSC_0571 DSC_2345 papieski rozpoczecie swietoniepodl SzPNr2 mikolaj036

Góralskie cytanie

Dnia 5 czerwca 2018 r. odbyło się uroczysta Gala Finałowa Konkursu Czytelniczo-Plastycznego „GÓRALSKIE CYTANIE” Gwarowych Tekstów Literatury Regionalnej. Aula Podhalańskiej Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Targu zgromadziła młodych górali – dzieci i młodzież reprezentującą cztery regiony Podtatrza: Podhale, Orawę, Spisz i Ziemię Zagórzańską oraz wszystkich tych, którzy poprzez działalność edukacyjną i wychowawczą troszczą się o przekazywanie dziedzictwa kulturowego regionu przyszłym pokoleniom. Naszą szkołę reprezentowała uczennica Natasza Strug z klasy 6, którą przygotowała Pani Paulina Gibadło i Pani Jolanta Franczak.

O wzrastającej popularności Konkursu świadczy fakt, iż w etapie rejonowym w części czytelniczej i plastycznej uczestniczyło blisko 500 uczniów ze 100 szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z terenu powiatów: nowotarskiego, tatrzańskiego i limanowskiego. Wzajemnej integracji, jak również poznawaniu odmienności gwary, śpiewu, tańca, stroju, sprzyjały występy laureatów oraz zespołów regionalnych.

Czytaj więcej...

EuroWeek- kasinczańskie szkoły na warsztatach językowych

Uczniowie trzech szkół podstawowych z Kasinki Małej, tj. Szkoły Podstawowej nr 1, Szkoły Podstawowej nr 2 i Szkoły Podstawowej nr 3 wraz z nauczycielkami języka angielskiego – p. Katarzyną Nawarą, p. Anną Kołodziejczyk, p. Anną Kawulą oraz opiekunami p. Sylwią Wąchała i p. Magdaleną Mila wzięli udział w 5-dniowych warsztatach językowych na Ziemi Kłodzkiej w dniach 29.05-02.06.2018 r. Zajęcia były prowadzone w języku angielskim przez wolontariuszy z Peru, Etiopii, Indonezji, Dominikany, Ukrainy, Austrii, Hiszpanii, Włoch, Serbii, Gruzji i Japonii.

EuroWeek jest programem edukacyjnym, który ma na celu doskonalenie umiejętności językowych w zakresie języka angielskiego, uczy wielokulturowości i rozwija kreatywność. Wolontariusze w ciekawy sposób zaprezentowali uczniom naszych szkół kulturę, historię, a także tradycje krajów, w których mieszkają. Uczniowie brali udział w różnorodnych formach pracy grupowej, np. debacie oksfordzkiej, konferencji prasowej, energizerze, talent show. Ponadto podczas ćwiczeń praktycznych nakręcili krótkie filmiki w języku angielskim, odgrywali różne scenki, a także śpiewali piosenki anglojęzyczne.

Czytaj więcej...

KRAINA RADOŚCI- 18 rodzinny festyn już za nami !

W minioną niedzielę 26 maja nasza szkoła zorganizowała 18 już rodzinny festyn „Kraina Radości”. Wśród zaproszonych gości znalazł się Wójt Gminy Mszana Dolna Pan Bolesław Żaba, Przewodnicząca Rady Gminy Aleksandra Kania oraz nasza Pani Sołtys Helena Kania. Pani Dyrektor Czesława Łabuz przywitała wszystkich zebranych gości oraz złożyła życzenia rodzicom i ich dzieciom. Bo festyn, który w tym roku uzyskał już „pełnoletniość” od lat organizowany jest z myślą o rodzicach naszych uczniów, w ramach obchodu dnia Mamy i Taty. Ale to także doskonała okazja , żeby uczcić święto wszystkich dzieci, które przypada co roku 1 czerwca. Rodziny z naszej szkoły przybyły na to święto bardzo licznie za co jesteśmy wdzięczni. Bo przecież to wszystko dla Was i z myślą o Was!

Występy rozpoczęły pokazy naszych uczniów z klas 1-3. Dzieci przygotowane przez swoje wychowawczynie spisały się na medal, a występy bardzo spodobały się wszystkim rodzicom. Wśród wielu piosenek i wierszyków znalazły się dwa najprostsze, ale zarazem najbardziej wzruszające i prawdziwe słowa, które mogą wypowiedzieć dzieci „ Kocham Cię Mamo, kocham cię Tato!”.

Z Jarosławcem na TY! – czyli Zielona Szkoła 2018

Dzień 1, 19.05.2018r. Wyjazd nad morze w godzinach wieczornych

Zebraliśmy się wszyscy przed budynkiem naszej szkoły o 21.40. Dzieci wraz z rodzicami dzielnie czekały na wiozący nas autobus . Wszyscy wymienialiśmy ostatnie spostrzeżenia i uwagi dotyczące wyjazdu. Chwilę później pani Dorotka, która była naszym kierowcą oznajmiła, że czas pakować nasze walizki i wsiadać do autobusu. Pożegnania wiadomo bywają trudne. Po długich uściskach i całusach od naszych rodziców wyruszyliśmy w długą drogę. Przed nami było prawie 12 godzin jazdy. Po sprawdzeniu listy obecności ruszyliśmy w stronę przygody! Oczywiście rozpoczęliśmy naszą podróż od krótkiej modlitwy, prosząc o dobre i szczęśliwe dotarcie na miejsce naszego wypoczynku. Podróż przebiegała spokojnie.

Dzień 2, 20.05.2018r. Podróż do Jarosławca

W nocy spaliśmy, a rankiem obudzeni, podziwialiśmy piękne widoki, które z każdym kilometrem przybliżały nas do Jarosławca, w którym mieliśmy mieszkać. Po dotarciu na miejsce, czyli do ośrodka wypoczynkowego „Marysieńka” rozpakowaliśmy nasze bagaże i udaliśmy się na obiad. A ten dopiero był pyszny! Typowy niedzielny obiadek u mamy.

Dzisiaj jest
Sobota
21 lipca 2018
Imieniny obchodzą
Andrzej, Benedykt, Daniel, Paulina, Prakseda, Prokop, Stojsław, Wiktor, Wiktoriusz